مروری بر انواع آبخوری مرغداری
نوشته شده توسط : iranfoodex

مروری بر انواع آبخوری مرغداری 
آبخوری دستی کله قندی
آبخوری دستی کله قندی توسط نیروی انسانی قابل کنترل می باشد و همه فرآیند پر و خالی شدن ، ضد عفونی و شستشوی آبخوری توسط نیروی انسانی انجام میشود. این نوع آبخوری مناسب برای جوجه های جوان می باشد . حداقل ظرفیت این نوع آبخوری دو و حداکثر ظرفیت آن 4 لیتر می باشد .
آبخوری دستی ناودانی
جنس این نوع از آبخوری عموما آهن سفید و یا آلومینیوم و پلاستیک بوده و به سیستم آب لوله کشی یا تانکر آب وصل می باشد . از این نوع آبخوری بیشتر برای پرورش مرغ تخمگذار و درون قفس مورد استفاده قرار می گیرد. در آبخوری دستی ناودانی بطور دائم جریان اب تمیز به صورت ملایم وجود داشته و آب اضافی توسط یک دریچه در انتهای آبخوری خارج می شود.
در استفاده از این نوع آبخوری مصرف آب بالا میرود و همچنین ضد عفونی و شستشوی آبخوری بیشتر از سایر انواع آبخوری می باشد . یکی دیگر از معایب این نوع آبخوری مشکلاتی است که با قطع شدن آب پیش می آید.
آبخوری نیپل یا اتوماتیک قطره ای 
این نوع آبخوری در قفسهای اتوماتیک استفاده می شود و بسیار بهداشتی بوده و علاوه بر آن نیازی به ضد عفونی آبخوری به طور مکرر نیست. استفاده از این نوع آبخوری بر خلاف آبخوری دستی ناودانی ، در مصرف آب بسیار صرفه جویی می کند .نکته قابل توجه این است که این نوع آبخوری برای جوجه های قبل از یک هفته مورد استفاده قرار نمیگیرد.
آبخوری اتوماتیک سیفونی 
در این نوع آبخوری یک صفحه مدور و یک بشقاب وجود دارد که معمولا هر دوی این قطعات پلاستیکی هستند که توسط یک لوله به جریان اصلی آب وصل و آیزان می باشد . زمانی که میزان آب در آبخوری بیش از حد لازم باشد در اثر سنگینی آبخوری فنر به پایین کشیده شده و شیر تنظیم آب بسته می شود و بالعکس زمانی که آب آبخوری کمتر از حد مورد نیاز باشد به علت سبکی فنر بالا رفته و شیر باز میشود . ارتفاع این نوع آبخوری به فراخور سن جوجه و مرغها قابل تنظیم می باشد .
این نوع آبخوری بهداشتی و با صرفه می باشد ولی برای تجهیز سالن به این نوع آبخوری نیازمند به سرمایه بیشتری می باشد .
آبخوری اتوماتیک فنجانی
آبخوری فنجانی عموما کوچک هستند و بین 5 تا 15 سانتیمتر قطر و 5 تا 6 سانت هم ارتفاع دارند . دو نوع از این آبخوری وجود دارد. آبخوری فنجانی معلق و آبخوری فنجانی ماشه ای .





:: برچسب‌ها: آبخوری,آبخوری مرغداری,آبخوری نیپل ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: